-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Tilbake til røttene
MG lover sportsbil i 2024
For to år siden ga MG signaler om at de skulle bygge en ny sportsbil, og på årets Shanghai-utstilling avslørte de at Cyberster er klar for lansering i 2024.
Blant den eldre generasjonen er det utvilsomt de små, åpne sportsbilene fra 1950- og 60-årene MG er mest kjent, men siden de ble reddet fra konkurs av kinesiske SAIC i 2006 har de konsentrert seg om mer profitable volumsegmenter.
I Norge har gjenoppståtte MG fått en fantastisk mottagelse på grunn av satsingen på rimelige elbiler, og det samme har skjedd i flere europeiske land.
Tilbake til røttene
Det har gitt MG-eier SAIC ressurser til å vende tilbake til røttene og på ny satse på sportsbiler. På årets Auto Shanghai viste de den første, Cyberster, i produksjonsklar form og avslørte at den skal lanseres i 2024 på markeder hvor MG allerede har en tilstedeværelse.
En klassisk, toseters roadster med soft-topp og «saksedører» som vi kjenner fra påkostede superbiler. Det som ikke er klassisk er drivlinjen, for i tråd med tiden er den selvsagt elektrisk.
Designmessig har den klare likheter med de originale roadsterne med langt panser og to seter plassert langt bak.
To versjoner
Carl Gotham, designdirektør hos MGs studio i London, sier oppgaven var å skape et design med respekt for MGs arv samtidig som man pusher merket inn i fremtiden for å tiltrekke seg nye generasjoner med sportsbil-fans.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men det forventes to versjoner – en med tradisjonell bakhjulsdrift og drøye 300 hester, samt en toppmodell med firehjulsdrift og nærmere 550 hk.
Vekten antydes å ligge på rundt 1850 kg for den bakhjulsdrevne og 1985 kg for toppmodellen, og selv om det er skyhøyt sammenlignet med for eksempel en MX-5, er det akseptabelt når vi snakker elbiler med brukbar rekkevidde. Spesielt om de fastholder sin tidligere antydning om rekkevidde på 800 km (etter kinesisk syklus).